Matchtyp Grusmatch

Snyggt självmål...

Samling kl.12.15

Stenkullen GoiK - Partille IF 2-0 (0-0)

1-0 69 min. (straff)
2-0 76 min. (självmål)

Som vanligt när det gäller Partille IF, försäsong och träningsmatcher, så hade vi problem att mönstra lag. 12 spelare utan förhinder blev 14 under fredagen och vi kunde ställa ett någorlunda vältränat lag på bena, även om det fattas endel på vissa håll. Första nittiominutaren för säsongen brukar vara tuff, dessutom mot ett Stenkullen som ofta ligger ganska rätt träningsmässigt och som brukar bjuda rejält motstånd. Löpstarka med grus som specialitet? Det är visserligen tidigt på säsongen än, men endel svar hade man kanske hoppats på. Framförallt hade man kanske hoppats att de spelare som ligger på gränsen till en plats i premiärelvan hade visat framfötterna.

Matchen

Första halvleken var ganska jämn spelmässigt. Lagen dominerade i olika perioder och det vaskades fram en handfull chanser åt båda håll. Vårt anfallsspel var stundtals finurligt med korta passningar, ett tillslag, väggspel och positionsväxlingar. Stenkullen slog långa bollar på sina tre forwards, som vann oroväckande många första och andrabollar. Backlinjen hade svårt att hitta sina positioner och markeringar i inledningen. Två bra målvakter gjorde dock halvleken mållös. Andra halvlek och vi gjorde tre byten. Matchbilden höll i sig, med det undantaget att våra anfall blev alltmer sporadiska och vi hade svårt att låsa fast dem på deras planhalva. En tveksam straff ändrade matchbilden totalt. Stenkullen gjorde 1-0 och tog nu över helt. Vi visade ingen fighting spirit och man måste tyvärr konstatera att motivationen i träningsmatcher av den här kalibern är under all kritik. Lite stolthet hade man kanske önskat. Utan Dennis i målet hade kanske siffrorna blivit större. Nu stannade det vid 2-0 efter att Ronelöv skallat ett inlägg i egen bur. Vill inte ta bort nåt från Stenkullen, men så här får det inte se ut. Vill man visa att man ska tillhöra A-laget i vår så får man nog ta sig en rejäl funderare över hur man väljer att genomföra en match. Jag kan köpa att matchen var en viktigare värdemätare för Stenkullen än för oss och att deras motivation var snäppet högre, men som jag tidigare sagt, så slåss ni ju faktiskt om en plats i laget och ni har inte så värst många tillfällen på er att bevisa att ni är värda den. Det saknades 7-8 man denna gång som gärna tar platsen från er och dessa spelare var de största vinnarna denna gång. Några plus vill jag dock dela ut. Pintaric spelade en halvlek och höll, såg sugen och småful ut som vanligt. Bauman kämpar som vanligt mest och jag tycker fler personer ska ta till sig den inställningen. Johan gjorde på nytt ett piggt inhopp och Dennis i målet gjorde en klart godkänd insats. Sanny visade oxå fina takter framåt. I övrigt glömmer vi detta och hoppas på bättre spel framöver.

Alla möten med Stenkullen GOIK
SpeladeDivision 6A1999-05-161-2
 Division 6A1999-08-273-0