11-8

Avslut

8-5

1-9

Frisparkar

11-18

Vi var inte alls med i början och Tuve tog kontrollen direkt. En del hjälpta av medvinden men mest hjälpta av vårat spel. Vi var tveksamma och gjorde egentligen ingenting på max vilket gav mycket felpassar och därigenom problem med linjerna i spelet. Vi är egentligen inte rätt i spelet någon gång under första halvlek och Tuve är mer tända och äger matchen. De skapar ändå inga direkta målchanser utan mer lite tryck i form av hörnor och lite fasta situationer, motståndarna är lite uddlösa framåt vilket gör att antalet målchanser i den första halvleken inte är speciellt många. Det är faktiskt så att det är vi som skapar de farligaste lägena i halvkontringar och på någon fast situation. Vi har bland annat en lobb i ribban, ett skott i stolpen och ett helt öpppet läge framför mål efter en bra frisprk. Ändå kändes 0-0 i paus som ett bra resultat för oss med tanke på prestationen.

vi är direkt något bättre i den andra halvleken då vi vårdar bollen bättre och får en större stabilitet i spelet. Det är fortfarade lite bristfällig fart och lite orörligt men spelet väger över mer och mer i våran favör ändå. Det kan väl även i denna halvleken till viss del tillskrivas medvinden men också tack vare en vilja att vara med och spela och att fler visades sig för bollhållaren. Vi skapar inte heller speciellt många målchanser men vi äger bollen och motståndarna kommer då och då i lite farliga kontringar. Ledningsmålet kommer en kvart in i andra halvlek och det är ett slumpmål då vi vinner en nickduell på en av deras insparkar och bollen går fram till en fristående anfallare som enkelt kunde lobba bollen i mål. De får ett vasst läge mot slutet av halvleken som Anders i målet klarar och en knapp seger var bärgad.

I första halvleken är vi alldeles för stillastående och alltför många spelare vill inte ha bollen vilket innebar att det blev svårt för bollhållaren att hitta bra passningsalternativ och hade mycket problem med uppspelen som alltför ofta hamnade på en motståndare. Det var alldeles för få som tog ansvar och vi förlorade dessutom nästan varje närkamp vilket gav dem ett övertag. Det blev bättre i den andra halvleken då fler spelare var inblandade och vi vårdade bollen mycket mer. Det var många spelare som såg trötta och sega ut och vi kan, både som lag och individuellt, prestera mycket bättre fotboll.

Positivt dock att vi håller nollan och att vi vinner matchen. Bland spelarna var det roligast att se Anders Lundqvist i målet som gjorde en mycket stabil match. Bland övriga var Baumna pigg i andra halvlek och Osterloh gjorde sin kanske bästa match hittills i PIF-tröjan.

// Kim

Alla möten med Tuve IF
SpeladeTräningsmatcher våren2007-02-033-1Lexby